Wybór drugiego fotografa ślubnego

Wracam ponownie do tematyki fotografii ślubnej. Dzisiaj poruszę kwestię wyboru drugiego fotografa. Na co zwrócić uwagę i co trzeba wiedzieć, aby współpraca układała się dobrze i finalnie reportaż okazał się sukcesem?

Ogólnie rzecz biorąc asekurujących fotografów można podzielić na trzy kategorie.

Ci, którzy chcą poszerzyć swoje portfolio

Kiedy po raz pierwszy zdecydowałem się na drugim fotografem ślubnym i asekurować kogoś, to wyłącznie do zbierania zdjęć do własnego portfolio i nie dbałem o pieniądze. Oczywiście, pieniądze były ważne, ale moim głównym celem było to, aby uzyskać dobre zdjęcia, aby szybciej rozpocząć moją własną działalność jako fotograf ślubny. Wierzyłem, że miałem odpowiednie umiejętności, ale aby pójść o krok dalej potrzebowałem skompletować solidne portfolio. To, co ostatecznie przekonało profesjonalnych fotografów do zatrudnienia mnie to moje umiejętności oraz posiadanie własnego sprzętu

Ci, którzy chcą zdobyć doświadczenie

To są zwykle początkujący fotografowie, którzy chcąc współpracować z profesjonalnym fotografem w celu zdobycia doświadczenia w fotografii ślubnej. Oni nie muszą być zainteresowany zarabianiem pieniędzy teraz, czy budowaniem port folia w najbliższej przyszłości. Ich priorytetem numer jeden jest to, aby nauczyć się rzemiosła od kogoś o wiele bardziej doświadczonego.

Ci, którzy chcą zarabiać pieniądze

 Większość fotografów, przynajmniej na początku, zazwyczaj nie zarabia dużo pieniędzy. Nie chcę Cię zasmucać jeśli jesteś osobą początkującą, ale prawda musi zostać powiedziana. To jest oczywiste, że wielu początkujących fotografów potrzebuje trochę gotówki, aby utrzymać rodzinę, opłacić czynsz lub przynajmniej wspierać swoje drogie hobby. Dlatego też osoby początkujące często szukają pracy jako drugi fotograf ślubny, aby zarobić trochę gotówki.

W mojej opinii najlepiej wybierać osoby ambitne, które chcą się nauczyć czegoś więcej oraz poszerzyć swoje portfolio. Chociaż oczywiście wszystko tutaj zależy od rodzaju zlecenia. Jeśli klienci będą chcieli reportażu przeprowadzonego przez dwóch profesjonalnych fotografów ślubnych, to nie będziesz mógł w takim wypadku zatrudnić amatora lub pół –amatora.

Leave a comment